Tuesday 4 June 2013

Ya Allah, Tenangkanlah hatiku, Lapangkan dadaku!

Bismillahirrahmanirrahim.

Ishk ishk ishk...macam-macam diduga. Semalam dapat surat dari Mr.P lagi. Ingatkan dah settle. Rupanya belum lagi. Sekali lagi, minta belas kasihan keluarga untuk membantu settlekan masalah ni.....

Dan hari ini, 5/6/2013, saya still masih belum dapat gaji lagi untuk bulan 5. Ya Rabbi, teruknya kompeni yang aku kerja ni. Nak bayar gaji pekerja pun tak mampu....tapi lagak pergi ke sana ke mari, outstation sana sini, macam banyak duit sangat. Rasa macam nak maki aje. Yang buat saya pening ialah saya ada banyak perkara yang perlu dibuat pembayaran. Bank, duit upah pengasuh anak-anak....dan yang paling penting, once dpt gaji, nak 'angkat kaki' 24 hours since yang sebelah sana pun sedang menunggu. Macam mana ni......??? Jiwa tak tenang, nak buat kerja lain pun tak dapat.....



Ya Allah,
PadaMu aku bermohon,
Kau lapangkanlah dadaku,
Berikanlah aku kesabaran,
Kurniakanlah cahaya dalam dadaku,
Murahkanlah rezeki hambaMu,
Lapangkanlah perbelanjaanku,
Bukakan pintu hatiku ke arah ketenangan,
Semoga masalah kecil ini tidak mengganggu perjalanan hidup sehari-hariku......

Ya Allah,
Tunjukkanlah aku jalan,
Permudahkanlah laluanku,
Permudahkanlah jalan-jalanku,
Turunkanlah aku pertolongan dan bantuanMu,
Hanya padaMu ku bermohon,
YA ALLAH.....

No comments:

Post a Comment