Sunday 4 August 2013

Susah rupanya jadi lecturer ni!

Bismillahirrahmanirrahim.

Lama dah 'bercuti'..sekian lama jugak tak menulis dalam blog ni. Memang bz. Sejak dapat kerja jadi lecturer ni, full time lecturer. Tambahan pulak ini kali pertama bergelar lecturer full time, dengan 2 subject baru. Dah lama tinggal buku dan ilmu ni walaupun ada belajar masa buat degree dalam 7-8 tahun lepas. Itulah susahnya bila dah lama tinggal buku, dan lepas habis belajar pulak kita bekerja bukan related dengan apa yang kita belajar dulu. So bila dah lama-lama dah lupa. Kena lah bukak buku rujukan balik dan buat revision balik. Belajar sebelum kita mengajar kepada orang pulak.

Sebenarnya sebelum minggu ni (minggu ni first time mengadap student, first semester), saya ada masa 3 minggu untuk buat preparation. Entah kenapa gagal menggunakan sepenuh resources yang ada dengan sebaik-baiknya, ada beberapa item yg masih belum dapat disiapkan lagi - assignment, test question, quiz question, final exam question etc. Mujurlah lecturer-lecturer kat kolej ni diberi masa yang banyak untuk siapkan. Ada due date dan dah ada schedule yang perlu diikut.

Alkisah mengenaik pekerjaan baru saya ini - menjadi lecturer. Akhirnya saya dapat pekerjaan yang saya idam-idamkan selama ini.....(to be continoued)..................

...................tertunggaknya blog nie....Masya Allah........

hijrah
Add caption

No comments:

Post a Comment