Monday 3 February 2014

Buat permulaan - haruslah belajar redha....

Bismillahirrahmanirrahim

Blog post pertama untuk tahun 2014...

Supaya hidup ini lebih tenang - haruslah belajar redha.....

REDHA DENGAN SUAMI 
Bknlah bermaksud redha dengan semua perbuatan salah suami….
Redha bahawa suami itulah pilihan Allah untuk kita, redha inilah jodoh yang kita..….
Tidak pernah puas hati / tidak pernah redha dijodohkan dengan suami tersebut…...
Ada aje dlm hati tu…….“kenapalah aku kahwin dgn dia…”
Redha kan dahulu….inilah suami terbaik yang aku ada, mungkin tidak baik di mata orang lain, tapi terbaik untuk aku, utk iman aku, utk diri aku yg byk kelemahan dan sebagainya…..
Kebaikkan suami itu tidak dpt diukur dengan zahir, Cuma dpt diukur dengan batin…..

-Ustazah Norhafizah Musa, Usrati IKIM - Menguruskan Hidup Siri 2 


Dan itulah suami yang membawa aku lebih dekat dengan Ilahi, lebih dekat dengan syurga, lebih dekat dengan cinta abadi dari Allah......

Maka R.E.D.H.A.L.A.H!

No comments:

Post a Comment