Tuesday 22 September 2015

Bangkitkah demi menerima hakikat itu...

Bismillahirrahamnirrahim.

Hati ini sangat terseksa...
Hati ini belum sembuh luka nya...
Luka yang dalam...
Yang tidak mudah sembuh....

Sensitif sangat kah aku?
Mudah sangatkah aku terasa?
Cuma aku masih meragui....
Cuma aku masih tidak mengerti...
Apa sebenarnya yang terjadi?
Apa sebenarnya yang dimahukan?

Rasa depress...
Rasa sedih....
Rasa sayu....
Rasa terkilan....
Aku tak faham....

Tepuk tepuk tangan sebelah sahaja, mana mungkin berbunyi....
Tangan dihulur tetapi tidak bersambut...
Tangan dilambai tidak berbalas....
Tidak cukup kiranya hanya kaki kanan sahaja yang melangkah sedang kaki kiri diam....takkan ke mana-mana...



Allah, berikan aku tenang....berikan aku fikiran yang wajar, yang waras, yang siuman....
Celikkan mata hati dan akal fikiranku....
Jauhkan aku dari dipengaruhi bisikan syaitan dan iblis....
Kuatkan aku ya Allah......


No comments:

Post a Comment