Sunday 28 April 2013

UJIAN Yang tak pernah berkesudahan....

Bismillahirrahmanirrahim.

Astaghfiullah.....Subhanallah.....Allahuakbar..........Alhamdullilah....

Ujian yang datang dari Allah hanyalah supaya kita ni beringat akanNya....hari ni kita di atas, besok tak semestinya kita akan di atas. Ujian supaya kita sentiasa rendah diri dan tidak menyombong di muka bumi...

Saya bersyukur, walaupun hati saya sering gundah gulana, resah gelisah - Allah saya tetapkan sentiasa di hati. Apa ada pada pandangan manusia, yang penting pandangan Allah. Syukur, walaupun berada di celah-celah manusia yang 'kurang' prihatin terhadap perasaan orang lain, saya masih ada penyokong tunggak kekuatan saya. Even, if you feel you are alone facing all the test, all the hiccups, all the problems....Allah is actually be there with you. Never ever give up to find solutions. Never ever give up to recite your doa and prayers....di mana sahaja boleh berdoa, dalam kereta, sedang memasak, sedang duduk, berbaring.....




Satu permintaan saya dari Allah:


" Ya Allah, pulangkan nikmat yang pernah aku 'tolak', pernah aku 'buang', pernah aku 'tidak hargai' suatu ketika dahulu. Semoga akan ada sinar kebahagiaan di sebalik semua yang berlaku. Semoga dapat aku teladan, pengajaran dari apa yang berlaku. Dapat aku bertindak lebih matang, lebih bijak selepas ini. 

Tetapi, Ya Allah, sekiranya sudah termaktub rezeki ku tiada, hanya sampai disitu, maka aku redha. Oleh itu, kurniakan lah aku kekuatan untuk aku terus bersabar, untuk aku terus tabah, tenang....berikan aku keikhlasan dalam mengharungi hidupku selepas ini....."

Ada hikmah disebalik setiap yang terjadi......

No comments:

Post a Comment